mandag 21. januar 2013

Puerto de Mogan (Gran Canaria fotos)

Jeg var på min første tur til Puerto de Mogan for fire år siden. Da på en dagstur med min nevø og hans lille familie. De bodde i Patalavaca, hvor jeg var på besøk. Det var min første tur til denne herlige øya, og jeg ble helt frelst. Jeg laget noen blogger den gangen på vgb.no, som nå er lagt ned, men har funnet frem et par av innleggene som jeg vil linke til. Husker godt inntrykket den lille fiskerlandsbyen ga, med en rolig og stille atmosfære, som om tiden sto stille.


Nissene i hagen var her denne jula også. (bilde fra 2008)

Min bloggvenninne Randi har feriert flere år i Puerto de Mogan, og stortrives der nede. Denne førjulsuka var jeg og besøkte henne en kveld , og det har jeg skrevet et eget blogginnlegg om.

Her er nissene i samme hage fra 2012.


Stranda i Puerto de Mogan.


Bilder fra den fine lille blomstrende byen finner du i dette blogginnlegget. De er fra min debut på Gran Canaria før jul 2008. Jeg laget også et eget lite juleinnlegg, med bilder blant annet derfra.

I de siste årene har det blitt svært populært å reise til Puerto de Mogan. Både kolleger og venner av meg har reist og skal reise dit. Noen bekjente av meg drar dit i februar for å gifte seg. Det høres veldig ok ut. Prisene i Puerto de Mogan er nok litt høyere enn andre steder på Gran Canaria, men ifølge Randi kan man være heldig å finne noe til en brukbar pris her også. Det gjelder å være tidlig ute.

Randi har en flott blogg med masse bilder og informasjon fra Puerto de Mogan, og andre steder på Gran Canaria. Jeg har hatt stor glede av disse innleggene og hennes erfaring.
Den anbefales.



Puerto de Mogan by night.




6 kommentarer:

  1. Ååå, jeg lengter allerede tilbake til Mogan! Mitt vinterparadis... Tenkte senest på det når jeg skrapet is av bilen i dag.

    Det har nok noe med alderen å gjøre at jeg trives så godt i Mogan. Jeg ønsker en avslappende atmosfære når jeg ferierer. I 20 år ferierte jeg jevnlig i Puerto Rico, nå blir jeg stresset når jeg kommer dit.

    Takk for linken! Jeg må snart komme i gang med blogging fra siste opphold nå.

    Fin dag ønskes deg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skjønner jeg godt.:)
      Gleder megt il dine blogginnlegg fra siste tur.:)
      Fin dag ønskes deg også Randi.:)

      Slett
  2. Leter etter blogglysten... Er ikke i form! Endelig bra av hosten, så ble det nysing, tett nese og rennende øyne. Det er det jeg sier; jeg er ikke skapt til norsk vinter!

    SvarSlett
    Svar
    1. Den kommer nok, skal du se. Det er en overgang å komme hjem til kalde januar i Norge og fra 20 +++ . God bedring Randi..:)

      Slett
  3. Jeg liker så godt disse innleggene dine fra øyen, akkurat som jeg liker Randis bilder og betraktninger derfra :)

    SvarSlett